marți, 10 august 2010

Povestiri din presă

Mi-am adus aminte mai devreme, cu un ochi la RTV, despre una dintre fostele mele şefe şi isteriile ei.
Prin 2001, cred, cînd tocmai ce intrase în vigoare noua lege a pensiilor - asta care se modifică acum- am decis să dezvolt şi să explic zilnic, în cîte o ştire un articol din noua lege. Faţă de vechea lege a pensiilor, asta nouă provoca un cutremur, pe alocuri pozitiv şi mi s-a părut important ca oamenii să afle chestiile astea înainte de a împlini 60 de ani. Propunerea a fost acceptată şi am purces la treabă. După vreo două zile, mi-am dat seama că ideea mea nu era genială nu era unicat. Omologul meu de la Libertatea făcea fix acelaşi lucru. Numai că şefa mea de la acel moment nu a priceput treaba asta. În consecinţă, în fiecare dimineaţă, mă chema la raport la ea în birou, îmi încercuia nervoasă articolul din Libertatea şi mă ameninţa că -mi ia 10% din leafă dacă se mai întâmplă chestia asta. I-am explicat însă am vorbit pentru pereţi. După o săptămână în care m-a tocat mărunt pe acest subiect, am printat legea şi m-am dus la ea în birou cu tocul de hârtie. Uimită, de îndrăzneala mea, mă întreabă ce s-a întâmplat.
-Uite, Oana, asta este noua lege a pensiilor. Are 199 de articole. În fiecare zi, eu am comentat un articol şi în fiecare zi m-ai ameninţat cu o amendă pentru că articolul din Libertatea comenta alt articol.
- Da, şi ce e cu asta. Ţi se pare incorectă poziţia mea, întreabă ea ofuscată.
- Nu vreau să comentez pe tema asta. Ce vreau să-ţi spun este că te-aş ruga să-mi scrii 199 de amenzi, cîte una pentru fiecare articol din lege, ca să nu ne mai începem ziua cu cîte un scandal.
Am ieşit din birou şi am lăsat-o mută. De nervi, că un redactor, un negrişor pe plantaţie şi-a permis să o înfrunte.
La vreo lună de zile, mi-am cerut transferul la alt departament şi pentru a doua sau a treia oară în istoria EVZ, acesta mi-a fost acceptat.
Şefa Oana a fost schimbată din funcţie în următoarea jumătate de an.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu