marți, 19 octombrie 2010

Schimb un regat cu un manual

Pentru o grămadă de chestii există şcoli, există manuale, există specializări. De ce nu o fi făcut nimeni şi "un manual pentru mame". Aş avea mare nevoie de unul, că mă depăşeşte situaţia. Mai ales acum, cînd am încheiat atât perioada de "mamă cu copil detaşat" cât şi pe cea de "mamă cu normă întreagă în probă". Am semnat contract pe perioadă nedeterminată, ceea ce indică foarte clar că am aptitudini, dar pe cuvînt de onoare, mă simt depăşită în anumite momente. Am studiat şi fişa postului, dar acolo nu scrie decât că trebuie să-i dau să mănânce, să o duc la grădi, să mă joc cu ea, să o învăţ chestii şi să-i arăt că o iubesc.
Dar, sunt chestii care mă depăşesc clar şi nu ştiu cum să ţin piept.
De exemplu:
- Cum reacţionezi cînd te trezeşti că îţi spune de 100 de ori pe zi că te iubeşte. NIci nu ai timp să răspunzi că următorul "te iubesc" vine ca o avalanşă,
- Cum reacţionezi când a greşit, tu îi spui "cere-ţi scuze" şi ea îţi spune "bine, te iert",
- Cum reacţionezi când îţi întoarce casa pe dos, face dezastru pe covorul tocmai curăţat şi îţi spune, "mă scuzi, mami, a fost o greşeală".
- Cum reacţionezi cînd plînge cu lacrimi de crocodil că nu vrea să doarmă la grădi, pentru că doamna le comandă "capul jos" şi ea vrea să i se spună "capul sus şi o poveste"
- Cum reacţionezi cînd îţi răspunde "nu ştiu" la fiecare întrebare despre grădiniţă.
- Cum reacţionezi când îţi ia cartea din faţă şi îţi spune să alegi alta că pe asta vrea ea să o citească. Dar cînd te asasinează să-i citeşti o poveste de 4 ori. De trei ori o citeşti din carte şi a patra oară pe deasupra, adică pe dinafară.
-Cum răspunzi unei întrebări de genul: vrei să te hăsătoreşti cu mine.
- Dar când îţi face cu ochiul, complice şi îţi spune "meşcheră mică ce eşti".
- Cum îi spui că a mîncat destule dulciuri şi o convingi să lase lacrimile la cutiuţă, că nu primeşte nimic în plus.
- Cum îi explici că nu poţi da la fiecare vizită în Carrefour cîte un milion pe un bebeluş cu suzetă şi că nici nu eşti depozit să ai spaţiu pentru toate.
- Cum îi explici că o iubeşti până la Dzeu şi mai sus, dar că trebuie să pui nişte limite ca să nu o ia pe arătură mai tîrziu.
Am nevoie de manual, că literatura scrisă de Super nanny sau cărţile psihologilor americani sunt depăşite.

Un comentariu: