miercuri, 2 martie 2011

Texte inutile sau prost nu e cine dă, ci cel care înghite

Sunt din ce în ce mai multe. Ştiam că un titlu bun vinde bine chiar şi un text prost, dar cînd spui prost, te referi la prost scris, nicidecum la unul cu aproape zero informaţie. Am deschis dimineaţă un ziar, nu spui care, dar oricum nume serios, şi mă opresc la un articol cu titlul "cum să-ţi ţii copilul la distanţă de obezitate".
Superatractiv titlul, cel puţin în ce mă priveşte, aşa că mă aşez bine în scaun şi caut informaţia. Citesc întîi pe diagonală textul(defect profesional, recunosc), după care o iau de la capăt. Şi aflu că obezitatea la copii e gravă, că afectează nu ştiu cît la sută din copii, că e grav să laşi copilul să consume droguri şi alcool, parcă.
Şi în ultima frază, că pentru a evita obezitatea trebuie să îi dai să mănînce fructe şi legume şi să-l pui să facă mişcare juma de oră în fiecare zi. Şi m-am edificat: un text inutil din care afli ceea ce oricum ştii din buni-străbuni.
Concluzia. Fii-mea nu are cum să fie obeză, pentru că mănîncă zilnic cel puţin un fruct iar mişcare face în fiecare zi cît pentru o săptămînă.
Am mai întîlnit şi un alt text care nu m-a atras din pricina titlului ci a semnăturii. Îl cunosc pe autor şi ştiu domeniile pe care se pricepe. E, azi a scris despre....... amenajări interioare. Mi s-a părut ciudat ca un tip specializat pe media să scrie despre amenajări interioare, aşa că am citit materialul. Probabil, asta se aştepta şi autorul să citeşti textul tocmai pentru că nu scrie prea des despre asta. Şi, cu această ocazie, am aflat că el şi-a luat casa de la un reputat arhitect şi că nu a avut nici prea mult de modificat dar nici un buget prea mare. Ok, mi-am spus şi ce dacă.....
Concluzia: cînd vrei să faci rost de bani, stai şi în cap şi scrii şi despre coada de mătură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu