miercuri, 9 iunie 2010

Victoria unui bun platnic de rate

Unul din puţinele bancuri reţinute are o morală de genul: să stai, să nu stai sau să te împiedici. Transfer această dilemă, apropos de relaţia cu banca, în calitate de creditor.
Acum vreo săptămînă, mă trezesc cu o scrisorică de la banca unde am creditul de casă. Cum fac de obicei cînd ajung seara acasă, pun scrisoarea deoparte. O să mă uit mîine pe ea, nu am chef să mă enervez acum, mi-am zis. La cîteva zile, iau scrisorica, o citesc şi descopăr că banca mea se gîndeşte profund la mine. Mă anunţă că dacă vreau, îmi reduce dobînda şi îmi plăteşte şi asigurarea casei, pînă la final de credit.
Domne, ce chestie extraordinară, îmi spun . Uite că, pe vremurile astea, se gândeşte cineva şi la noi, ăştia care încă ne mai plătim ratele la timp. Gata, anunţ la servici că întîrzii, îmi iau bărbatul de mînă şi ne înfiinţăm la bancă. Pe drum, facem pariuri: eu cred că reducerea de 0,5 puncte procentuale o să însemne vreo 4 euro, bărbatu-meu visează la vreo 15-20 de euro reducere. El are şi argumente în plus, pe principiul vrabia, mălai visează:"ştii, prietenii noştri care nu-şi mai pot plăti rata, s-au dus la bancă şi le-a redus rata bine de tot. Ei erau rău-platnici, noi ne plătim ratele la timp, deci ar trebui să simţim şi noi reducerea".
La bancă. Angajata ne caută în baza de date, studiază contractul, istoricul de plată, ne propune o refinanţare, un produs de economisire, ne face calcule ce rată am avea la un credit mai mare, cît de avantajos ar fi să îmbinăm creditarea cu economisirea.
Într-un final, ne face şi calculul la facilitatea acordată: rata vi se reduce cu 2 euro lunar. A, şi, încă ceva, o dată cu noua dobîndă, asigurarea locuinţei se va include în rată. La o asigurare de 51 de euro pe an, asta înseamnă vreo 4 euro în plus pe lună. Asta înseamnă că, în fapt, de anul viitor, rata nu va scădea nici în lei, dar nici în euro. Va creşte, e adevărat, cu doar 2 euro în loc de 4.
Mare baftă am avut că sunt un bun platnic.:)
Banca s-a gîndit profund la mine.
Iar ca lucrurile să fie în regulă, o colegă m-a întrebat mai devreme dacă băncile au un plan comun de acţiune privind asigurarea gratuită. Şi pe ea au sunat-o să-i facă o propunere similară, deşi ea are doar card de credit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu