miercuri, 19 mai 2010

Medicamentul Boc

Nu glumesc deloc, cînd spun acest lucru. Şi sunt şi în deplinătatea facultăţilor mintale, chiar dacă din balconul meu se vede nu doar grădiniţa ci şi balamucul.
Deci, s-a înţeles. Stau lîngă spitalul de nebuni.
Am şi doi în bloc, dar încă nu am aflat dacă întîi şi-au luat casa aici şi pe urmă au vizitat vecinătăţile sau invers. Unul din ei, bărbat, e violent, aşa că e indicat ca atunci cînd îl vezi la lift să ieşi pîş-pîş spre scara cealaltă. Mai este şi o femeie, bîntuită de o nebunie blîndă. Dacă o vezi la metrou, îi dai fără regret un bănuţ. Dacă nu deschide gura, juri că e o bunicuţă de poveste, cu obraji rumeni şi o privire blîndă. Cu ea poţi urca liniştită cu liftul.
Mă întîlnesc cu ea luni seară.
-Sărumîna, zice dînsa.(Ăsta e salutul ei din zilele bune, calme-n.m)
-Bună seara. Ce mai faceţi, întreb politicoasă. (Nu e indicat să fii nepoliticos, în lift- n.m).
-Ce să fac. Bolnavă. Cu capul, continuă bătrînica.
-E, lăsaţi, toţi sîntem, chiar dacă nu recunoaştem, am mormăit răspunsul, întrebîndu-mă cît este politeţe şi cît convingere.
- Da. Dar ce mă mai fac eu, acum, că ne taie ăştia transportul în comun.
M-a lăsat fără replică.
Deci, pînă şi nebuna era la curent cu măsurile anunţate de guvern. Iar decizia de a tăia subvenţia la transportul în comun a scos-o cel puţin vreo cîteva ceasuri din starea cotidiană. Care va să zică, Boc alungă nebunia, m-am tot gîndit în lift.
Ce-ar fi să brevetez eu noul medicament minune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu