vineri, 20 mai 2011

Perlele românilor pe avion

Spuneam, nu demult că noi românii suntem o specie aparte. Neciopliţi dar fuduli, o combinaţie mortală. M-am convins de asta şi în avion. Nu contează de cît timp sunt plecaţi de la căşile lor, neamul prost rămâne neam prost şi la capătul lumii.
Când toată lumea s-a urcat în avion, o proaspătă mămică cu copilul de ţâţă în braţe şi-a amintit că a uitat la sol perechea de ochelari de soare. În consecinţă, s-a dus la stewardesă şi a întrebat-o senină dacă nu poate chema bus-ul să-şi recupereze bunul pierdut. S-a întors pe călcîie nervoasă cînd stewardesa i-a spus calmă că nu mai are cu ce să coboare din avion.
Pe rândul din spatele nostru, un nene, trecut de 50 de ani, a întrebat-o pe aceeaşi stewardesă dacă nu poate împinge în faţă scaunul lui fii-mea să vadă şi el pe geam. Şi supărat pentru că angajata i-a explicat că nu poate împinge scaunul din faţă dar şi-l poate da pe al lui în spate, s-a chinuit tot drumul să-şi demonstreze contrariul. Noroc că drumul nu a fost foarte lung.
În faţa noastră, o familie cu un băieţel de vreo şapte-opt ani. Nu am înţeles dacă de frică sau de nervi, tot drumul băiatul s-a jucat la scrumiera de pe braţul scaunului. A ţăcănit-o tot drumul. Singurele momente în care făcea pauză au fost acelea cînd se chinuia să scoată din lăcaşul lui butonul de aer condiţionat.
Astea au fost văzute pe viu şi nu m-au amuzat deloc. Într-o discuţie ulterioară cu cineva de la compania aeriană, am aflat că altele sunt şi mai şi.
De exemplu:
O proaspătă mămică se duce la stewardesă şi îi cere acesteia să coboare în cală pentru că ea şi-a pus laptele copilului în bagajul din cală.
Sau:
O româncă de-a noastră se plânge stewardesei de calitatea serviciului. Explicaţia: în avion nu exista cuier pentru haine.
Sau:
O pasageră o cheamă pe stewardesă şi o întreabă cît mai întîrzie avionul la decolare.
Stewardesa îi spune: suntem în zbor de jumătate de oră.
Pasagera dă replica: Imposibil. De jumătate de oră mă uit pe geam şi văd doar albastru. Şi uite, norul ăsta mă urmăreşte de jumătate de oră. Mă păcăliţi.
Şi bonus: în aeroportul italian, zona unde fac românii check-in-ul este cea mai gălăgioasă din tot aeroportul.

Un comentariu: